Καταναλωτές: Γιατί επιλέγουν τις αγορές από τα online σουπερμάρκετ

Εξοικονόμηση χρόνου, ευκολότερη σύγκριση τιμών, γρήγορος εντοπισμός των προϊόντων και ευκολία αγορών από την πολυθρόνα του σπιτιού όλες τις ώρες της ημέρας αποτελούν το τετράπτυχο της επιλογής των αγορών από το online σουπερμάρκετ για τους Έλληνες καταναλωτές.

Μάλιστα, ήδη το 17,1% πραγματοποιούν αγορές μία φορά την εβδομάδα. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της  EXCEED CONSULTING με θέμα «Οι συνήθειες, οι προτιμήσεις των e-shoppers και γιατί επιλέγουν ένα online super market», οι κυριότεροι λόγοι επιλογής αγορών από το online σουπερμάρκετ αφορούν την εξοικονόμηση χρόνου και την ευκολότερη σύγκριση των τιμών.

Η εξοικονόμηση χρόνου αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής για σχεδόν επτά στους δέκα καταναλωτές, με δεύτερη την ευκολία που προσφέρει ο ηλεκτρονικός τρόπος αγορών (55,7%).

Η έρευνα έγινε με τυχαία σωματοποιημένη δειγματοληψία σε δείγμα 1.000 e-shoppers σε ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, άνδρες και γυναίκες ηλικίας 25 έως 55 ετών, σε όλη τη χώρα, και έδειξε ότι το 74,9% θεωρεί ότι τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ προσφέρουν  εξοικονόμηση χρόνου σε σχέση με τις αγορές από φυσικά καταστήματα, το 65,4% θεωρεί ότι πραγματοποιεί πιο εύκολα και στοχευμένα τις αγορές του, το 57,4% εκτιμά ότι είναι ιδιαιτέρως εξυπηρετικές οι εναλλακτικές που δίνονται αναφορικά με την παράδοση των προϊόντων σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα, ενώ σχεδόν ο ένας στους δύο καταναλωτές εκτιμά ότι θεωρεί πως έχει καλύτερη/ευκολότερη δυνατότητα  για σύγκριση τιμών.

Η ταχύτητα στις παραδόσεις της παραγγελίας αποτελεί για τους περισσότερους σημαντικό κριτήριο στην επιλογή του ηλεκτρονικού σουπερμάρκετ, με  το 29,6% να θεωρεί ότι ο χρόνος παράδοσης επηρεάζει απόλυτα την επιλογή του καταστήματος και το 36,7% πάρα πολύ.

Ωστόσο, αν και η ευκολία είναι βασικό στοιχείο στροφής προς τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, το 43% των καταναλωτών συνεχίζει να επιλέγει για κύριες αγορές τροφίμων τα φυσικά καταστήματα. Τέλος, η ίδια έρευνα έδειξε ότι το 67% των e-shoppers προτιμά να παραλαμβάνει τα προϊόντα που αγοράζει στον χώρο του από υπάλληλο του σουπερμάρκετ, 22% μέσω τρίτου, 7% ο ίδιος από το φυσικό κατάστημα και 5% από  κάποια θυρίδα παραλαβής.

Πάντως οι ανταγωνιστικές τιμές (66,6%), η ποικιλία προϊόντων (57,2%) και οι ελκυστικές προσφορές (54,6%) είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που επηρεάζουν τον καταναλωτή για να τον κερδίσει ένα φυσικό κατάστημα, κάτι που δείχνει ότι μέχρι στιγμής, αν και αυξάνονται οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές και οι αλυσίδες σουπερμάρκετ επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε ψηφιακά καταστήματα, η ακρίβεια κάνει τους Έλληνες να συνεχίζουν να επισκέπτονται για την έρευνα αγοράς τους τα φυσικά καταστήματα, αφού τελικά η ευκολία δεν υπερισχύει της καλύτερης τιμής.